Gamle dikt: Så tar jeg tak i hjertet mitt

Onsdagene poster jeg egne dikt fra 1993 til 1996 i de fire ukene som vanligvis pleier å være i en måned. Men av og til kommer det inn en ekstra onsdag, og da henter jeg frem et dikt i fra 1997 i stedet. Denne onsdagen blir det et dikt fra september 1997, og det er tydeligvis skrevet en gang jeg var typisk forelsket.

Så tar jeg tak i hjertet mitt
Jeg vil bare dele det litt
Hva er forresten vitsen å dele
Jeg trenger ingenting, du kan ta hele
Du kan ta hjertet mitt fra meg og alt du vil ha
Så lenge jeg blir med på kjøpet, da.

ES1997

Legg igjen en kommentar

