Du skal ikke le

Dette er et veldig enkelt dikt som kan brukes i samtalegrupper og i ukebladene, for psykologer og pedagoger, for alle dem som trenger et dikt i farten. Det er dikt som passer på lysark i bakgrunnen når man diskuterer vanskelige tema, det er et fint dikt å plassere et bilde bak, men det er ikke helt min smak, så jeg plasserte det i Diktsamling for å bli glemt. Men på mandager blir disse diktene postet, så her er det.

Du skal ikke le

Du skal ikke le av meg
Selv om alt jeg sier er teit
Selv om alt jeg gjør er dumt
og ingenting aldri er greit
Du skal ikke le av meg
Selv om ingen er dum, som jeg
Så har jeg en viss verdighet, jeg
Og den skal jeg kjempe for, jeg
Du skal ikke le av meg.

ES, Diktsamling, Nr 39

Legg igjen en kommentar

