Kvinneføtter

Jeg har sagt at torsdagen er dagen for de spesielle dikt. Det skal jeg ta konsekvensen av i dag, og poste en liten samling på tre dikt skrevet i 2007, som ikke får plass noen andre steder enn her. De er vanvittige, og jeg har lest dem opp på scenen i forbindelse med en stand up opptreden, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen. Jeg poster dem her, og lar det bli med det.

Kvinneføtter

Jeg drømmer om kvinneføtter

Jeg skriver det en gang til

Jeg drømmer om kvinneføtter

Dager og netter

Kvinneføtter

Jeg drømmer og drømmer og drømmer

og drømmer

og skriver det ned

Kvinneføttene.

Kvinneføtter (nytt forsøk)

Jeg skriver og skriver og skriver

og skriver

og vil så gjerne skrive

skrever.

Kvinneføtter (det siste)

En gang hadde jeg

en kvinnefot

til fri disposisjon

Hun strakte den ut

og gav den til meg

og hele foten

hadde jeg.

ES2007

Legg igjen en kommentar

