Plutselig

Dette diktet er pussig nok en av de aller best besøkte postene på hovedbloggen En helt grei blogg. Årsaken er at jeg postet det på min søsters 30-årsdag, med beskjeden om at jeg selv skrev det da jeg var 30. Resultatet er at hundrevis av lesere finner frem til lesere på jakt etter et bursdagsdikt. Det er det altså ikke. Det er bare et snålt dikt jeg liker godt.

Plutselig

Fant jeg ut at jeg ikke lenger fantes
Jeg vet det høres merkelig ut
det høres ikke virkelig ut
det høres temmelig pussig ut
det er typisk sånn som jeg tenker ut
og sier at jeg har funnet ut
det tar seg ikke ut
sier du
til meg
jeg sier det jeg vil
sier jeg
som svar
til deg
og forresten så er jeg ikke til
sier jeg
til deg
og svarer du meg
så svarer du ingenting, du
sier jeg.

ES, Lyrikk04, Nr 9

Legg igjen en kommentar

