Det er ikke mer, det er slutt

Alle mine små uoffisielle diktsamlinger har 12 dikt, der hvert nummer gjerne har sin spesielle betydning. Dikt nummer 10 er gjerne det mest fortvilte. Det gjelder i alle fall for denne samlingen, der balladen om E & B går sin gang, og dikt 10 nummer 10 tar for seg selve bruddet.

Det er ikke mer, det er slutt

Så ringer det på
Jeg åpner jeg nå
Jeg vet hvem det er
Der står hun der
Vi hilser så blidt
Hun slår opp om litt.
 
Jeg ber henne inn
Vi setter oss ned
Jeg har planlagt noen ting
snakker om det
 
En – to – tre
 
Der åpner hun sin vakre munn
Hun har slått opp om en liten stund
Jeg sitter her og hører på
Hun sitter der og slår opp nå.
Vær snill å gå.
 
Der er det sagt, der er det slutt
Jeg sitter og smiler, nå skal hun ut.

ES, Balladen om E & B, Nr 10

Jeg 11 sep

Legg igjen en kommentar

