Gamle dikt: Kjære Gud og alt annet som finnes…

Jaja. De gamle diktene jeg poster om onsdagene kan nok være sånn ymse. Det er langt mellom gullkornene, og mange av de som er det, er det ufrivillig. Hva jeg skal poste i dag er slett ikke noe gullkorn, og heller ikke ufrvillig, men morsomt, det er det. Den 22 år gamle Eivind Salen gjorde det bra når han var morsom. Og det synes den 35 år gamle utgave av den samme mann at han er her.

Kjære Gud og alt annet som finnes
eller ei
Jeg henvender meg til deg
Hvorfor ikke ordne det slik
At slik som jeg ønsket det var slik som det gikk
Da skulle mye vært forandret.
Da skulle jeg ikke klage da
Da skulle jeg klare allting bra
Da skulle jeg gå til henne jeg liker
Da skulle jeg gå til henne jeg liker
Da skulle jeg gå til lykken for meg
Og slett ikke gått motsatt vei.

ES1996

Jeg har forøvrig lagt til en linje der i diktet, så kan dere gjette hvilken det er.

Legg igjen en kommentar

