Sløv

Tirsdagene holder vi for tiden på med å poste diktene fra min alltid uutgitte (og godt er det) diktsamling Lyrikk04. Man skal der lete godt etter perlene, men gråstein vil det være nok av. Av og til kan gråstein være greit nok, men akkurat med dette diktet her, er det ikke tilfellet.

Sløv

I dag skal jeg være sløv

I dag skal jeg være sløv

Jeg skal skrive setninger

jeg alt har skrevet

I dag skal jeg være sløv

Jeg skal gå i mine egne fotspor

Jeg skal skrive det jeg kommer på.

I dag skal jeg være sløv

Jeg skal ikke skrive noen ting

Jeg skal ikke lese

Jeg skal være sløv

I dag skal jeg være sløv

Dikt:     Juli

Legg igjen en kommentar

