Jeg har kledd meg opp

Dagens dikt fra diktsamling er av en type jeg liker godt. Det er lengselen, som alltid er uforløst, og alltid til stede. Den kommer til uttrykk, også her, og forhåpentligvis vil den bli til fornøyelse for den som finner frem til diktet, som den er det for meg som har skrevet det.

Jeg har kledd meg opp

Jeg har kledd meg opp i dag
Tatt på en dress
Slips
For alle tilfellers skyld.
Jeg har fem fingre
på hver hånd
Flott
Sånn
 
Så her sitter jeg
med mine fingre og dress
ganske klar
det er bare å komme
ring på
skriv
 
Jeg sitter her
Med hele mitt liv.

ES, Diktsamling, Nr. 31

Jeg, hjemme

Legg igjen en kommentar

