Pjotrs sang

Jeg ser torsdagene har kommet litt på etterskudd her på bloggen. For å ta det igjen, skal jeg torsdagene poste dikt jeg allerede har skrevet til teaterstykkene mine. Det var i den tiden jeg følte jeg fikk godt til å skrive teaterstykker, men ikke så godt til å skrive dikt. Så tenkte jeg at jeg kunne prøve å skrive dikt som liksom skulle fange stemningen og tankene bak teaterstykkene, og se om diktene med det kanskje ble bedre. Dikt ble det i alle fall.

Pjotrs sang

Pjotr & Josef

 Pjotrs sang

Akk og ve, hva gjør jeg nå?
Det er så mye å finne på.
Jeg kan løfte min fot
Jeg kan ta av min sko
Jeg kan løfte en finger til værs eller to.
 
Akk og ve, hva gjør jeg nå
Det er så mye å finne på
Jeg kan sette meg ned
Jeg kan reise meg opp
Jeg kan hoppe til værs med hele min kropp!
 
Akk og ve, hva gjør jeg nå
Det er så mye å finne på
Jeg kan sitte på en stol
Jeg kan ligge på sengen
Eller begge deler i samme slengen.

ES, Dikt til teaterstykket Pjotr og Josef, 2001

En omtale av premieren på stykket finner dere her: http://universitas.no/kultur/1152/et-stykke-pa-vei/.

Legg igjen en kommentar

