Ønsker

Det er ikke alltid diktene mine lykkes meg. Det gjelder spesielt for diktene i Diktsamling, som mandagsdiktene her på bloggen er hentet fra.

Ønsker

Jeg ønsker så sterkt
Jeg ønsker så sterkt
Jeg er så vant til å ønske så sterkt
Men se mine ønsker
Ta en titt på dem
Og mens vi ser
svinner ønskene hen
foran mine øyne
er ingen igjen
eller bare noen svake
er tilbake
Se mine rim
de tvinger seg frem
Mens alle mine ønsker
Hvor er de hen?
Og der står jeg med rimene igjen.

ES, Diktsamling, Nr. 29

Legg igjen en kommentar

