Et instrument

I 2004 nummererte jeg ikke diktene mine, men skrev i stedet ned hvilken måned de skulle høre til. Dette skulle høre til februar. Det er et ordentlig klønete dikt, men det skal det også være, for i likhet med lydende fra instrumentet kommer det ut nøyaktig som det skal. Dette er et dikt om mestring som kunne vært brukt i pedagogisk sammenheng. Nei, når jeg leser det på ny, synes jeg det er et vakkert dikt.

Jeg har laget meg et instrument

Jeg har laget meg et instrument

Jeg har laget det selv

Og når jeg spiller på det

Kommer akkurat de lyder jeg vil

frem

akkurat slik som jeg vil

ha dem

det blir så fint

jeg vet hva jeg vil

jeg vet det sånn cirka

og det kommer ut nøyaktig som det skal.

ES, Lyrikk04, Nr 2

Gitarer på stranden

Legg igjen en kommentar

