Hun var der

Dette er det andre reservediktet til Lyrikk03, og det blir således nummer 14 i samlingen.

Hun var der

 

Hun var der i kveld

Jeg er sikker

Jeg er så urimelig sikker

Det var henne

Det var hun

Hennes hår, hennes munn

(eller en annens)

Jeg satt der og så

tenkte ser du meg nå

tenkte de ting

som jeg tenker på

snart er det på tide å gå

Jeg skal hjem

og gi deg

så mange rim som du bare kan få

der har du meg

jeg rimer på deg

jeg rimer visst på alle ting jeg

men ute i verden

ute i kveld

der satt du og der satt jeg

tror jeg.

ES2003,

Legg igjen en kommentar

