Blomsten

Jeg har skrevet et lite dikt. Man skal ikke le av det. Jeg skal pleie min lille dikterkunst, og vanne den med ord, til den en gang spirer og folk vil se på den  med fornøyelse. Dette diktet er hentet fra diktsamlingen min med dikt jeg ikke har lagt andre steder.

Blomsten

 

Jeg drømte jeg så en blomst

og man skal ikke le av den

Jeg har – for å si det slik

Planlagt å dyrke den.

Jeg skal sette den i jord

Jeg skal vanne den

med ord

Min blomst skal vokse opp

Min blomst skal bli så flott

Jeg ser det så tydelig klart

Se, nå spirer den snart.

ES, Diktsamling, Nr. 25

Vandrejøde

Legg igjen en kommentar

