Det er over

Da er vi fremme ved 12 og siste dikt i syklusen Sanger for Jan Erik. Neste fredag kommer det nye dikt fra en annen, selvsagt uutgitt samling, av dem jeg har liggende på harddisken.

Det er over

 

Jeg setter på spilleren

Alt er forbi

Jeg vil gjerne fortapes

Med min melodi

 

Spill opp, mine venner

Jeg vil nyte den stund

Hvor all ting går over

Til siste sekund

 

Til siste sekund

Jeg gråter og ler

All ting er over

Det er ikke mer.

 

Syng, folkens! Syng!

Alt faller sammen

Syng, folkens! Syng!

Så synger vi sangen.

 

Så synger vi sangen

Til siste sekund

Vi er fortapte

Og nyter den stund.

 

ES2002, Sanger for Jan Erik, Nr 12

Legg igjen en kommentar

