Kjellersang

Vi er nå kommet frem til tekst nummer 11 i sangsyklusen til Jan Erik. Det er sprikende tekster, eksperimentelle, artige og fine, jeg prøvde mange forskjellige ting for å finne ut hvordan man kunne skrive sangtekster. Denne teksten er skrevet etter et teaterstykke jeg jobbet med på den tiden, det er samme hovedperson og motiv, jeg prøvde å skrive diktet hans. I anstendighetens navn fungerte det bedre som teater.

Kjellersang

 

Så du hilser på?

Lenge siden

Jeg kan synge litt til

Jeg kan synge så lenge jeg vil

Hører du jeg synger

Hehe, jeg synger

Et bevis

Hvor all ting er skrudd

All ting er sykt

Som du forstår

Alt er som før

At du forsvinner noen år

Noen tusen millioner år

Har ingenting å si

Jeg er her

Som du ser

Og jeg synger når jeg vil

Jeg synger likevel

 

Lalala…

 

Hører du sangen er bra?

Hahaha

Åå…

Det er humør i meg ennå

Jeg er ikke død ennå

Eller kanskje er jeg død

Men humøret lever ennå

Hahaha

Vær snill å gå

Du må bare gå

Jeg holder ikke ut

humøret jeg har nå

Hahaha

Jeg tuller.

Alt jeg sier er tull.

 

Lalala…

 

Kunne jeg gråte, ville jeg gjort det.

 

 ES2002, Sanger for Jan Erik, Nr 11

Og dette er fra prøvene til teaterstykket "Kjellermonolog", som ble satt opp noe sånt som 5 år senere på HULEN i Bergen. Georg Francis spiller, og er på bildet.

Og dette er fra prøvene til teaterstykket "Kjellermonolog", som ble satt opp noe sånt som 5 år senere på HULEN i Bergen. Georg Francis spiller, og er på bildet.

Legg igjen en kommentar

