Gammel sang: Aftenstemning

Torsdagen er dagen for spesielle dikt, uventede dikt og overraskelser her på bloggen. Og denne torsdagen henter jeg frem en gammel sangtekst fra en sang jeg skrev da jeg var 19 år gammel, og nettopp hadde lært å spille gitar. For interesserte går den i A-moll og D-moll i versene, E-G-Em i refrenget. Det er en veldig trist og veldig enkel sang. Den dag i dag er jeg fortsatt fornøyd med den, og her er den ut i verden.

Aftenstemning

Jeg sitter for meg selv,

En dag er slutt og det er kveld,

Feilet på livets gåte,

Jeg har lyst å gråte

 

Ref.

Men det er for seint for meg

Gleden har reist sin vei

Tror jeg…

 

Jeg går ut og ser

Ei skinner solen mer

Å, jeg vil så gjerne,

Se en liten stjerne.

 

Ref.

 

Jeg følger livets gang

Veien er tung og lang,

Det er så vanskelig

Å lage det trivelig

 

Ref. x2

 

 

(Sangen fikk noen år etter en liten ekstra avslutning: )

Jeg går ut igjen,

Hvor er solen hen?

Har den og gått sin vei?

Svar da, hva med meg..?

 

Hva med meg?

Hva med meg?

Hva med meg?

ES, 1993, sang.

Morgenkåpesang

Legg igjen en kommentar

