Gamle dikt: Tidligere var dagene for meg en presang

Det er meg en glede etter å ha hetset litt en tidligere utgave av meg skrev i mai 1994, postet her for cirka en måned siden, nå å hente frem et dikt som viser at også han kunne. Også den 20 år gamle Eivind Salen kunne ramle inn i noe som var riktig, når han bare skrev mye nok. Og det gjorde han, det forsikrer jeg dere. Dette diktet synes jeg er fint den dag i dag. Jeg kan fortsatt stå for disse tankene.

Tidligere var dagene for meg en presang
Som jeg kunne pakke opp gang på gang
Nå går de forbi på samlebånd
Jeg liker ikke å ha det sånn.
Det jeg ønsker er å finne en dør
Gå gjennom den, og alt blir som før.

ES1994

Legg igjen en kommentar

