Hva skal jeg nå tenke på

Diktene i diktsamling er dikt som jeg ikke fant plass til andre steder, som oftest fordi de ikke var gode nok. Noen av dem har imidlertid noen tendenser, og blant dem, er dette, som jeg nå som jeg leste det opp igjen, syntes var sårt og fint. Og stort mer er det vel ikke å forlange av et dikt.

Hva skal jeg nå tenke på

Hva skal jeg nå tenke på

Hvor skal jeg la tankene gå

 

Det er ingen som sitter i stolen

Ingen med bena på gulvet

Sofaen er tom

 

Jeg har satt på middagen

Kjøtt og poteter

Kjøttkaker.

 

Tenk skulle det bli sånn.

 

I morgen er en ny dag

Jeg sovner nok snart

Hvor skal jeg la tankene gå

Tenke på nå

ES, Diktsamling, Nr. 23

Hjemme

Dette diktet ble rusket litt ved da jeg var inne og kikket på det i forbindelse med at jeg la ut lenker til diktene i diktsamling i oktober 2011.

Legg igjen en kommentar

