En teskje honning

Hver mandag poster jeg dikt fra diktsamlingn min. De har det til felles at de ikke er utgitt, ikke lest opp noe sted, og egentlig ikke til å passe inn annet enn på årets greie mandager. De aller fleste av disse diktene er temmelig forglemmelige, men noen av dem er koselige, og noen til og med  verdt å lese. Kan jeg by på en teskje honning?

En teskje honning

En teskje honning
har jeg i melken
så smaker den godt
når jeg varmer den opp
 
Jeg varmer den nå
Jeg vet det vil gå
Jeg skal ha meg en hyggelig stund
etterpå.

ES, Diktsamling, Nr 21

Legg igjen en kommentar

