Hvor redusert jeg er

I dag blir det et nyskrevet og aldri så lite grann eksperimentelt dikt som blir postet. Det er skrevet få dager tidligere, og redigert mange dager senere. Og om det ikke fantes noen blogg som dette, ville diktet aldri bli sett av noen. Så gjenstår for hver dem som leser å gjøre seg opp sin mening om det kanskje ville være like greit.

 Hvor redusert jeg er.

Jeg skriver
som jeg er
et levende menneske
Men
det avhenger alt
av henne
Kommer jeg
ikke
ned til henne
er ingenting.
Kommer jeg ned,
er jeg så mye.

Det er så vondt
å være avhengig
av dette
av henne.
Gjennom henne
lever jeg
uten henne
lever jeg
ikke.

Hun er livet mitt
og ubegripelig
lite
er igjen av det
om hun ikke
er med i det.

Sånn er det med meg.
Sånn er det.

ES2009

Gifteringer

Legg igjen en kommentar

