Barnet og lyset

Et eget dikt i dag. Det er skrevet inspirert av flyturen hjem, hvor et par med barn satt ved siden av meg, og strakk hendene etter lyset. Poetisk ble jeg, og på en dag får man ikke skrevet rare greiene, så skal det bli til noe, må det redigeres med tiden. Så får man se om det blir gjort.

Barnet og lyset

Jeg satt i dag på et fly
Ved siden av meg

Et barn står
i fanget til sin mor

Et barn
strekker sin
lille pekefinger
etter bryteren
over oss
står i fanget
til sin mor
og når ikke
opp
til lyset
over oss.

Far skrur lyset på.

En endring

Og barnet strekker sin
lille pekefinger
høyere og høyere
for å nå opp til
dette lyset
og ta på det.

Og far skrur lyset av.

Barnet gir seg ikke
Det strekker seg
strekker seg
strekker seg
i glede.

Jeg skulle ønske jeg var det.

 ES2009

Legg igjen en kommentar

