Gamle dikt: Jeg drømte så hardt

Hoppsan! Jeg glemte visst av denne datoen i bloggprogresjonen. Så dette diktet er postet månedsvis i ettertid. Kanskje vil noen finne frem til det likevel? 5 onsdag i måneder med fem onsdager vil jeg hente frem et dikt fra 1997, den gang jeg egentlig ikke ennå kunne skrive dikt, men hvor jeg i motsetning til de riktig gamle diktene i det minste så vidt  hadde begynt å lese bøker. I april hadde det tydeligvis ikke begynt å hjelpe, for i den måneden i 1997 skrev jeg ingen bedre dikt enn dette.

Jeg drømte om deg
Og ramlet så hardt
At da jeg våknet
Var alt soleklart

Jeg lå på gulvet
Der var jeg alene
Og hadde brakt enkelte ting
På det rene.
 
Å drømme om deg
Det bør jeg la være
For meg var du fjern
Mens gulvet var nær
e.

ES1997

Legg igjen en kommentar

