Hjem fra en fest

Dette diktet fra 2003 bruker også et motiv jeg bruker ofte, følelsen av å gå hjem fra en fest, til min lille leilighet som den gang befant seg i Hans tanks gate 18.

Hjem fra en fest

 

Gaten er rett

Det er langt å gå

På begge sider butikker

Gatebelysningen på

Det er så vondt å gå

Jeg teller skrittene nå

Å, hvor jeg kjenner denne gaten

husene, lysene

dagene, nettene

jeg har gått her så ofte

går her igjen

Festen er over

Nå skal jeg hjem.

Lyrikk03, Nr 4

Legg igjen en kommentar

