Fango

Dette er fjerde dikt i sangsyklusen til komponisten Jan Erik Mikalsen. Det gir ikke fullgod mening om dere ikke slår opp hva «fango» er for noe. Eller kanskje er det nettopp ved å la være å slå opp, meningen blir best.

Fango

 

Fango

Fango

 

Her vil jeg være, her vil jeg inn

Her vil jeg tilbringe fremtiden min

Her er mitt hjem, her vil jeg bli

Her vil jeg slumre til evig tid.

 

Fango

Fango

 

Alt jeg vil kjenne, alt jeg vil ha

Alt hva jeg trenger, alt vil bli bra

Alt hva jeg er og alt hva jeg kan

Alt, gi meg alt! som i fango går an.

 

Fango, Fango

 

La meg få lov til å leve

La meg få lov til å danse

La meg få lov til å elske

La meg få lov til å drukne!

(i)

Fango, Fango

 

Fango! Jeg kommer

Fango! Jeg kommer

Fango! Jeg kommer, nå kommer jeg

 

Her er min lengsel, her er min drøm

Her er min aller, aller viktigste bønn

Her er mitt liv, alt det gode jeg kjenner

Her er det hele, jeg vet hvor det ender.

ES2003, Sanger for Jan Erik, Nr 4

Legg igjen en kommentar

