Fyrstikk

Dette er dikt nummer 3 fra samlingen Lyrikk03. Det er et dikt som enkelt sagt tenner en fyrstikk, og blåser seg selv ut.

Fyrstikk

 

Jeg stryker min fyrstikk

og tenner et lys

Eller jeg tenner et lys

med en fyrstikk jeg har

Jeg bruker en fyrstikk

og tenner et lys

Der er det sagt

Saken er klar

Lyset blir tent med en fyrstikk jeg har

Så er det gjort og nedfelt i ord

Lyset det brenner med brennende ord

Og har nå brent seg opp med de enkleste ord

 

Eller brenner selv med de enkleste ord

Jeg blåser ut diktet mens leken er god.

Lyrikk03, Nr 3

Legg igjen en kommentar

