Her er mine ord

De to første diktene i sangsyklusen til Jan Erik er nok ikke så enkle å forstå, de ser nok litt merkelige ut. Men de er også ment som en finte, og skal gi det følgende diktet større effekt. Det er en syklus, en slags syklus, og diktene henger sammen.

Her er mine ord

 

Her er mine sko, bare ta dem

Jeg skal ikke lenger ha dem

Jeg skal ikke lenger forsøke

Jeg skal ikke lenger forsøke

 

Pang! Pang!

 

Her er min fot, bare ta den

Jeg skal ikke lenger ha den

Jeg skal ikke lenger forsøke

Jeg skal ikke lenger forsøke

 

Pang! Pang!

 

Her er min hånd, bare ta den

Jeg skal ikke lenger ha den

Jeg skal ikke lenger forsøke

Jeg skal ikke lenger forsøke

 

Pang! Pang!

 

Her er mine ord, bare ta dem,

Jeg skal ikke lenger ha dem

Jeg skal ikke lenger forsøke

Jeg skal ikke lenger forsøke

 

Pang! Pang!

 

Her er mitt liv, bare ta det

Jeg skal ikke lenger ha det

Jeg skal ikke lenger forsøke

Jeg skal ikke lenger forsøke

 

Pang! Pang!

 

Her er mine sko, bare ta dem

Jeg skal ikke lenger ha dem.

ES2003 

Legg igjen en kommentar

