Så synger fuglene (fra et bur)

Tirsdagen er dagen for årssyklusene av diktene mine, og vi er nå ferdige med 2002. Det betyr at vi skal over i 2003, der første dikt innleder et nytt tema, eller en ny motivkrets, kan man si, det som jeg – med rette – kaller fuglemotivet. Det skal synge fugler igjen.

Så synger fuglene – fra et bur

 

Det skulle ikke være slik

Jeg børster litt støv av min arm

Kjære fugl

Kjære fugl

En hilsen fra meg

Jeg drømte om dette jeg

Det får være greit

Min arm er ren

Alt støv jeg har hatt

er borte igjen.

ES2003, Nr 1

Legg igjen en kommentar

