Skrive en verden

Velkommen til poesibloggen! Her vil dere hver dag finne et lite dikt, en liten diktanalyse, en liten dikt- eller dikterpresentasjon, et eller annet som har med dikt og poesi å gjøre. De aller fleste diktene vil være skrevet av meg, og de som ikke er det, vil bli ordentlig presentert – av meg. Det er min blogg, og mine dikt den er for.

Første dikt ut er fra diktsamlingen jeg laget i 2007. Siden 2002 har jeg vært år laget en samling på 12-15 dikt, ett sånn cirka for hver måned, og dette er altså startdiktet fra 2007. Det passer også som startdikt for denne bloggen.

Skrive en verden

Jeg skulle så gjerne ønske

at jeg hadde slik makt

over bokstavene

at jeg greide å sette dem sammen til

ord

som jeg greide å sette sånn sammen

at de for meg kunne forme en helt ny verden

og det er ikke tull en gang

verden var helt ny

bred og vid

med plass til alle

plass til meg

og der var jeg

der skrev jeg

skrev slik det skulle være

og slik var det

så stor var makten over bokstavene

og så stor var makten over ordene

at slik som jeg skrev,

var slik som det ble

og så skrev jeg rett ut

at nå

er jeg med.

fra Lyrikk07, ES

Legg igjen en kommentar

